Hej! Du använder en gammal webbläsare

Inom kort kommer vissa funktioner på haninge.se inte fungera med den här gamla webbläsaren. Vi vill gärna ha dig kvar som besökare och rekommenderar att byta till Mozilla Firefox, Google Chrome eller Microsoft Edge.

Avdelningen Vargen

Här går våra barn som är 3- 5 år

Vi samarbetar med avdelningen Vargen och tillsammans har vi de äldsta barnen på förskolan.
På Björnen är alla barn delaktiga och får möjlighet att uttrycka sig genom de hundra språken.

Med hjälp av lyhörda, intresserade, uppmuntrande och stöttande pedagoger får barnen möjlighet att utforska och upptäcka sådant som blivit intressant för barnen.

Miljön inomhus är uppdelade i olika stationer där barnen själva kan välja utifrån intresse. Utomhus finns mycket att upptäcka både i närmiljön och ute i naturen.

Våra projekt utgår utifrån barnens intresse och nyfikenhetsfrågor.

Lek och lärande går hand i hand och ska vara lustfyllt och meningsfullt för alla barn.

Det är viktigt att barnen får bli och vara kompetenta tillsammans i en trygg miljö där delaktighet, inflytande och fantasi är viktiga nyckelord.
Vi välkomnar och bidrar till att olikheter kan värdesättas. Vilket skapar en demokratisk mötesplats för alla barn.

Arbetslag Vargen

Kontakt 08 606 49 04