Vår förskola

Förskolan Eken ligger naturskönt i Handen och tillhör Handens förskolor tillsammans med Aspen, Hasseln, Kastanjen, Syrenen, Tallen och Finska förskolan Kantele samt Nattugglan och Öppna förskolan. Förskolan Eken har 8 avdelningar uppdelade på åldershomogena grupper, 1–2 år, 2–3 år och 4–6 år.

Utsikt från Räven Utsikt från Räven Foto: Annika Avrin

På Eken vill vi att barn, föräldrar och personal är delaktiga och medverkar till att var och en får tilltro till sin egen förmåga, och att olikheter har ett värde – för då kan vi lära av varandra.

På Eken är miljön utmanande och inspirerande med engagerade pedagoger som ser och skapar möjligheter och trygghet.

På Eken ska barnen uppleva att de kan erövra världen.

Senast uppdaterad: 3 september 2023