Avdelningen Talgoxen

Här går våra barn som är 3 -4 år

Talgoxens miljö är inspirerande och tillåtande och bjuder in till utforskande och undersökande inom t.ex. ämnesområden såsom matematik, språk, skapande och naturvetenskap i olika samspelsprocesser. Allt material finns tillgängligt under hela dagen. Hela dagen perspektivet. På det sättet kan barnen återkomma till sitt utforskande i sin egen takt och utifrån sina intressen. De hittar just sitt uttryckssätt. Hundraspråklighet. Det väcker barnens lust till nyfikenhet. Vi arbetar mycket med okodat material. Inte färdigt material som ger svar utan material som väcker nya frågor. Alla barnen har strategier för sitt lärande. Några behöver titta på några gånger medan andra agerar. Vi ser tydligt vikten av grupplärande där individen berikar gruppen och gruppen berikar individen. Olikheter berikar. Vikten av små möten. Dilemman i sitt utforskande och social hållbarhet.

Arbetslag Talgoxen

Kontakt 08 606 74 17