Avdelningen Humlan

Här går våra barn som är 3-5 år

I vår verksamhet lägger vi fokus på att arbeta medvetet med att skapa förutsättningar till barnens språkutveckling. Vi använder oss av böcker, sagor, men även sagor med konkret material samt sång och musik. Vi pedagoger utmanar och stödjer barnens intresse i sitt utforskande både i innemiljö och utemiljö.

Skogen ger oss rika möjligheter till ett variationsrikt lärande och upptäckande med hjälp av naturen som inspirationskälla. Vi tar också med oss material in från skogen som barnen har valt ut. Detta använder vi som skapande material att bygga med i bygg och konstruktion.

Vi ser att alla barn har olika kompetenser och dessa kunskaper delar de gärna med sig av till varandra. Detta gör att barnen känner sig viktiga och delaktiga i vår verksamhet.

Arbetslag Humlan

Kontakt 08 606 49 03