Avdelningen Björnen

Här går våra barn som är 3-5 år

Vi arbetar inspirerande utifrån Reggio Emilia pedagogiken. Att barnen får möjlighet att uttrycka sig på olika sätt och med alla sinnen är viktigt för hundraspråkligheten.

Tillsammans med barnen utforskar och upptäcker vi, stöttar och uppmuntrar barnen med olika material och i olika miljöer både inne och ute. Vår innemiljö är uppdelad i olika stationer med varierande material. Vi utgår från barnens intressen och lyfter barnens tankar och idéer till projekt. Lek och lärandet går hand i hand och det ska vara lustfyllt och meningsfullt för alla barn.

Det är viktigt för oss att barnen får bli och vara kompetenta tillsammans i en trygg miljö där fantasi och delaktighet är viktiga nyckelord. Vi välkomnar och bidrar till att olikheter kan värdesättas. Vilket skapar en demokratisk mötesplats för alla barn.

Arbetslag Björnen

Kontakt 08 606 49 02