Vårt kök

Den mat som tillagas och serveras på Ekens förskola är en näringsrik god mat med som tillagas från grunden. Det är råvaror med hög kvalité och en meny som följer kommunens samt Livsmedelsverkets riktlinjer och råd där vi ska minska på andelen socker, salt, rött kött och charkuterivaror men också öka andelen grönsaker, frukt och bär samt ekologiska livsmedel.

Foto: Linus Edberg Kok 1 Foto: Linus Edberg

Den meny och den mat som vi serverar på förskolan idag är en vällagad hälsosam varierad mat för barn. Det är en sund och näringsriktig mat som är en viktig förutsättning för god hälsa och för att skapa långsiktiga goda matvanor hos barnen. Det är vår kock maria och måltidsbiträde Fatme som varje dag lagar denna fantastiska mat till våra barn. Idag kan vi stolt säga att maten på Eken tillagas 100% från grunden och att det varje dag sprider härliga dofter i hela huset som kittlar smaklökarna och skapar nyfikenhet hos både barn och pedagoger innan det är dags att äta. Vi erbjuder ett mångfald i mat för alla sinnen.

Har ni Instagram? Då kan ni följa med Maria i vårt kök på Eken på vårt Instagramkonto @ekenskok

Länk till vårt Instagramkonto - @ekenkok

.