Hej! Du använder en gammal webbläsare

Inom kort kommer vissa funktioner på haninge.se inte fungera med den här gamla webbläsaren. Vi vill gärna ha dig kvar som besökare och rekommenderar att byta till Mozilla Firefox, Google Chrome eller Microsoft Edge.

Digitalitet

Vi följer intresserat den digitala utvecklingen och tänker att IKT (information kommunikation och teknik) är självklara verktyg för kunskapssökande, kommunikation, skapande och lärande.

Webcam toy Foto: Cecilia Hennies

Barnen får möjlighet att arbeta i digitala miljöer med projektorer, surfplattor och kameror och kan på så sätt dokumentera det som är viktigt för dem. Pedagogerna använder de digitala verktygen i utforskandet tillsammans med barnen för att berika och vidga deras lärprocesser och skapa sammanhang där det analoga och digitala kompletterar varandra.
Vi använder oss av en digital lärportal, Unikum som är ett verktyg som underlättar för föräldrarnas delaktighet i det som dagligen händer på förskolan

Senast uppdaterad: 13 februari 2020